Härliga tisdag

Idag har jag haft en såndär dag då jag vill göra massor och faktiskt fått gjort massor:-)

Dagen började med att vi klev upp ur sängen strax efter 09, August sover bra just nu men vågar knappt skriva det. Sedan blev det en snabb frukost då Henke skulle åka på "mammaträff" på BVC, där de skulle gå igenom olycksafall. August och jag fick stanna hemma då vi båda är småförkylda och inga sjukdommar till BVC det har vi strikt blivit tillsagda. Under tiden plockade jag här hemma, tog upp tvätt, badade lilleman, ammade och pratde en långstund i telefon med Tessa (Selmas mamma).

När Henke kom hem, lagade han lunch (Spagetti&Köttfärsås) medans jag ringde försäkringskassan och pratade om hur vi skulle planera våra resterande dagar. Det blir troligtvis så att Henke tar pappaledigt mån och tis i vår medans jag jobbar dessa dagar och kanske någon mer, därpå tar Henke helt pappaledigt i Juli så han får 2 månaders ledighet i sommar.

Efter lunchen tog vi en promenad till lekparken, en sväng på stan och en take away kaffe från Bar Mezzo som vi avnjöt på torget. Sedan blev det lite inköp på Hemköp.  Åter hemma har jag lagad gulasch till Henke och mig samt köttgryta till lillfisen och håll i hatten hon har även bakat också och då menar jag bakat... De bidde kärleksmums och snart ska jag skära upp dem :-) Håll tummarna för att de inte blir för torra eller för kladdiga

Längtar på ett samtal eller sms från fröken L.

Pyss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0