Uppdatering 8 månader

Var trött på mitt eget upplägg och blev inspirerad av denna bloggerska

Personligheten
August är en mycket snällt och tacksamt barn. Han är mestadels glad, nyfiken och nöjd. Men är det något som inte stämmer, då visar han det!!

Motoriken
August har ju varit en rätt stillasittande bebis, kan nog likna honom vid tjuren Ferdinan. Han har suttit och lekt med sina pinaler och varit mycket nöjd med det. Men helt plötsligt har det hänt saker, han är inte långt ifrån krypet nu, han kämpar dagarna i ända av att komma iväg. Har han tur kommer han båkåt... Äter gör han med händerna och det går undan. Greppar maten med den sk pincettekniken (ser jätte gulligt ut) och för det snabbt in i munnen. August kan även gå när man håller honom i händerna ( visade denna kunskapen igår). Bäst av allt är att August vinkar nu, det började han med på semestern och tro om han gillar uppmärksamheten han får när någon vinkr till honom :-)

Pratet
Ja på denna punkten händer det också mycket nu. Det kommer nya betoningar och ljud varje dag nu. Han säger inte mamma eller pappa men nanna nana nana nana kommer det ur honom ofta,  och jag tror jag vet vad det kommer utveckals till :-)

Maten
Amningen är helt slut nu... August ammades sista gången på sin 8 månaders dag på GC och det känns tungt för min del men det var hans egna val och det får man vara glad för. Det blir mycket mat att planera och hålla reda på. August äter bra men helst av allt burkmat, vilket stör mig. Jag har lagat massor av mat själv men det är inte mycket som går hem.

Sömnen
Här finns det inget att klaga på. Han somnar oftast vi 19-20 och sover till 06 sedna får han lite ersättning, somnar om och så går  vi upp vid 08, 09 om vi har tur. Är rädd för att 8 månders problemen ska dyka upp snart, alla i min mammagrupp har haft det lite snurrigt med sömnen under denna perioden.

Sammanfattningsvis
Är det ofattbart härligt att få vara mamma till August. Han är verkligen en lite solstråle, livet hade känns meningslöst utan vår lille prins. Och ju äldre han blir desto roligare blir det. Jag bara njuter av att få hänga med på resan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0