Imperfekt, presens och futurum

Har inte svarat på denna tidgare, men gör det nu i bloggen istället för på facebook...

För 5 år sedan....: Pluggade jag för fullt på högskolan i Halmstad var sambo med tessan och var ihop med Klas. Skulle dock snart bli med egen 1a på Karl den XIs väg. Mitt liv bestod mest av plugg, jobb på pio och company, fester och en stark längtan att få uppleva Halmstad på riktigt under sommaren.

För 3 år sedan....: Hade jag och Henke varit tillsammans i snart 1 år. Bodde uppe hos killarna på Storgatan och pendlade mellan gbg-u-a-halmstad då jag gjorde min praktik på Ford. Utöver det skrev jag mitt examensarbete tillsammans med Helena och på fritiden oroade jag mig mest över om jag skulle få ett fast jobb efter examen.

För 1 år sedan....: Var jag gravid  i vecka 5 och hade svårt att förstå att jag verkligen var det samt orolig för att det skulle synas på mig då jag absolut inte ville tala om det för någon... Jag hade även precis påbörjat mitt nya jobb på Frank Dandy.

För 3 månader sedan....: Hade jag varit mamma i 2,5 vecka och jag/vi gick mest i ett rus här hemma. Brösten värkte och Henke skulle börja jobba vilket kändes oerhört tungt..  

Igår....: Vaknade jag trött efter en riktigt jobbig natt. Dagen blev inte bättre, August ville bara äta och bli buren i ett. Trots det hann jag med en mysig lunch med Tessan och Elin plus en del shopping.

Idag....: Har jag varit pigg som en mört. August sov som aldrig förr hela 7 h i sträck :-) Dagen började med en springtur, forsatte med mysig mamma träff och avslutades med en skön middag på trottobar med mina familj och vänner.

Imorgon....: Ska jag på föräldragruppsträff sedan till fabror doktorn med lilleman efter det ska lilla familjen till Möllegård och plocka lillekonvalj och äta italiensk glass- längtar!.

Om 1 år....: Jobbar jag halvtid, min familj mår bra och vi har hittat ett nytt hus eller en bostadsrätt som känns dunder i magen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0