Skön läsning när man känner sig ensam

Är det bara jag som kan känna mig så oerhört ensam i rollen som mamma....???

Är van att kunna göra precis vad jag vill, har alltid haft hundra järn i elden, umgåts med vänner, rest, inrett, shoppat, fikat, fixat och flängt överallt. Men nu måste jag finna ro i att vara hemma och klara av att det blir stökigt på typ 10 sekunder, och att det är ett jätt jobb att få 5 minuter över för att ducha, hämta upp tvätten etc. I ärlighetens namn har jag inte duchat någon gång utan barntillsyn... När Henke jobbar har jag en oumbärlig hjälp av världens bästaste Helena- hade inte klarat mig utan dig.

I veckan ska dock målet målen vara följande:

1. Klara ducha utan passning
2. Få August att sova i sin säng ett antal nätter
3. Gå ut och gå varje dag om vädret tillåter
4. Vara snäll mot mamma när hon är på besök (har en dålig vana att få lite utbrott på stackarn, skyller på hormonerna...)
5. Njuta av att vara mammaledig på riktigt inte kräva en massa annat av mig själv.

Och så ska jag njuta av att läsa världens bästaste mammatidning som sådär lämpligt dök ner i brevlådan idag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0