Lite tankar bara

Det händer jätte mycket med lilleman just nu. Han pratar massor och visar att han blir arg, glad de tydliga tecknen gör att jag förstår mig på honom lite mer nu vilket i sin tur gör mig säkrare i rollen som mamma. På något underligt sätt trodde jag helt klart att det skulle vara så mycket lättare att vara mamma, har passat mycket barn under min uppväxt men det går ju inte att jämföra för nu är det du som är mamma. Tillsammans med Henke är det vi som skapar rutiner, tröstar etc. det finns liksom ingen att lämna honom till för det är vi som har det yttersta ansvaret och det är nog det som både skrämmer mig, gör mig så engagerad och lycklig. I vilket fall som helst är det en underbar upplevelse att få möjlighet att bli mamma men också ett helt nytt liv. Att vara mammaledig tycker jag är en dålig benämning på vad det faktiskt innebär...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0