Nyårslöfte...

...har funderat och funderat men nu har jag bestämt mig jag ska ha 6 månaders non-shoppning nästa år. Egentligen hade jag tänkt att lägga det från 1 januari till 1 juli men det har tagit emot då jag länge tänkt att jag ska rea-shoppa i januari... Men nu har jag bestämt mig 1 februari-1 augusti.  Detta kommer inte bli lätt om man heter Amy men jag måste göra detta för min egen skull, då jag måste spara inför en resa plus att jag måste lära mig att shopping inte är = lycka.

Vad innebär min non-shopping? Jo att inget får handlas hem i form av inredning eller kläder till mig själv. Jag får handla presenter om någon fyller, jag får handla kläder till August men inga onödiga och det är bara barnbidraget som får användas. Förbrukningsvaror får även inhandlas och vi får gå ut äta och fika.

Är det någon som vågar utmana mig??? 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hrm... nja. Ett helt shoppingförbud vet jag inte om jag vågar anta. Skulle nog fixa att inte köpa några kläder, men nu när det börjar bli färdigt i lägenheten så finns det så mycket inredningsgrejor jag vill köpa. Så nej, vågar inte anta någon utmaning faktiskt, men lycka till!!! och jag tycker det är skitbra tänkt, för egentligen så har man ju allt man behöver.



p&k

2008-12-11 @ 11:23:02
Postat av: Ella

Imponerande! Ett riktigt tufft beslut... tror inte jag ska utmana dig i det ämnet, men kanske ngt annat, ska fundera lite =) Ella

2008-12-11 @ 11:23:19
Postat av: Amy

hihi tror inte jag får med mig någon... Hoppas dock att min envishet hjälper mig att klara detta!

2008-12-11 @ 11:59:01
Postat av: Lotta

Så där har jag levt det senaste halvåret ;)

2008-12-12 @ 09:41:38
Postat av: pappahenke

Innebär det här att jag kan handla mycket mer nu då.....asgarv

2008-12-12 @ 18:45:18
Postat av: Mia

Tror faktiskt att jag ska utmana dig, med min sjukpenning kan man inte leva som man vore miljonär:)Dax att bli lite vuxen och ta lite annsvar. Det låter bra, men jag har lovat mig själv att verkligen försöka. Hörs i veckan puss puss

2008-12-14 @ 10:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0