Mitt Uddevalla

Är hemma i Uddevalla, staden som jag både älskar och hatar, riktig hatkärlek med andra ord. Prinsen och jag tog Swebus för första gången upp hit och det gick riktigt bra. Inte ett pip på hela resan och då ska man ha i baktanke att prinsen hatar att åka bil...  Istället charmade han alla runt omkring oss med dubbelvinkning, skratt och pekningar -gullunge!

Dock måste jag påpeka att svenskar (det är faktiskt oftast svenskar) är så J...la nochalanta, jag går på bussen efter jag lastat in vagnen och packningen i bagaeutrymmet. För det första står jag i kön hur länge som helst, ingen snäll männsika kan släppa förbi mig trots min 11 kg tunga bebis och barnstol, de tycker väl att jag ser ut som hulken eller nått.... Sedan när jag väl är uppe i bussen, visat biljetter så finns det inga dubbelsäten lediga. De flesta sitter ensamma på ett dubbelsäte och ingen frivillg flyttar på sig och låter August och mig få ett gemensamt säte- IDIOTER. Efter att jag haft folk som knött mig i ryggen och stressat mig ett bra tag blir jag lite arg och ber en ung tjej flytta på sig, vilket hon gör efter lite lirkande. HUR JOBBIGT KAN DET VARA ATT GE LITE PLATS ÅT EN MAMMA OCH EN LITEN BEBIS???????? Detta hade aldrig hänt utomlands.

Trots att början på resan var lite jobbig så blev det en av våra bästa resor tillsammans hitentills 


Kommentarer
Postat av: Josy

jag hade flyttat mig för er!så duktig du är... klart vi ska bestämma en långhelg. vi har heller ingen planerat efter thailand. kommer hem den 1a februari.... när kommer hövdingparet hem? ;) hälsa dom så gott och pussa prinsen från oss!!

2008-12-04 @ 21:43:01
Postat av: Pappahenke

Tur att du är förlovad med en utlänning.

2008-12-04 @ 22:16:25
Postat av: Amy

Josy

Då bokar vi en helg i februari :-)



Kramis



Pappahenke

Ja, tur är väl det annars hade du flygit ut med huvudet före ;-)



Löve u



2008-12-05 @ 10:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0