Dagen som gått i ett

Som sagt det var babysim idag och det gick jätte bra idag, August dök en massa utan att bli orolig, Men vad jobbigt och bökigt det är att simma med små krabater. För det första ska du ha med dig typ 10 handdukar, kanske inte men gärna fyra plus morgonrock, sedan duschgrejer till dig och lillfisen. När du väl baxat dig in så ska du byta om sedan ska August tas av sättas i vagnen med morgonrock därpå ska hjulen på vagnen sköljas av, jag ska duscha av mig etc. O inte nog med det du ska trängas med 10000000 skolungdomar som har jätte stora problem så som om de ska ha bikini eller baddräkt på sig,om de ska ha trosor och bh under bikinin, vilka killar som kommer bada och titta på dem... (taskig jag är nu)

När ni äntligen kommit i badet så ska du krypa runt på knäna i 30 min, problemet är dock att man knappast når ner på knäna så man går runt med värsta böjda benen och ryggen i en evighet... När simmet är avslutat kommer du till den största utmaningen. Att dusch med din baby, torka en ål plus dig själv, knö fram till skåpet med barnvagnen, ta på dig, ta på din bebis som inte längre ligger utan gärna kryper iväg på det blöta golvet... Sedan på med ytterkläder, mata bebisen i kaféet  och till SLUT ta er ut till bilen och HEM!!!!!!! 

Efter simmet har vi fikat med Faster T, köpt gran, fraktat hem den (tack snälla tessis) sedan har vi umgåtts här hemma med Helena C, Helena B och Faster. Lillkillen somnade vid 20 i mitt knä alldeles utslagen. Nu ska jag strax slänga mig i soffan och ladda för morgondagens jobb!!

Granen får ni bild på när den kommit in och blivit pyntad :-)

Pussis

Kommentarer
Postat av: Lindis

Ha ha ha, det låter ju helt underbart, kan knappt vänta till v.9 då det blir min tur att försöka få ihop logistiken med babysimmet för mig och lille Humlan :)

2008-12-16 @ 21:32:54
Postat av: Gammelmoster

Hej på dej/Er

Du har talang när det gäller att skriva. Kunde riktigt se dig krypa runt i bassängen. Fick mig ett gott skratt. Livet med barn är inte alltid ljuva livet men nästan. Laddar just nu för Julafton, donar med det mesta och ser fram emot att alla ska komma. Må så gott tills vi ses Kram Eva

2008-12-17 @ 00:13:55
Postat av: mamma o pappa

hej pa er mina godingar1 har presis landat i BANGKOK.harligt vi tar bussen ner till patong dar vi stannar ? ett tag? sedan uppat.sitter i laungen dar vi atit lite gott o ett glas vin!vi ar lyckliga att vi ar i T land nu,har mar man bra! saknar er mycke men vi far val gora ratt for oss nar vi kommer hem!?skall kopa tele kort nu sa jag skall ringa er en av de narmaste dagarna1ja nu skall vi boka rum i pataia!alskar er saknar er!pussa lill prinsen 10000 ggr fran oss! mamma o pappa

2008-12-17 @ 06:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0