Föräldragrupp träff 2

 Henkisen och jag var på vår andra föräldragrupps träff idag. Mysigt att träffa andra väntade päron:-) Idag diskuterades smärtlindrig. Själv har jag bestämt mig för EDA och lustgas sen får vi väl se hur det blir. VI är 6 par som träffas och jag var den enda som bestämt mig för det, kändes konstigt med tanke på att jag är beräknad sist av alla.

Efter smärtlindringen fick vi se på två filmer den kända Gudrun Schyman filemen plus en annan där man fick följa flera pars förlossningar och herre gud vad jag grät... Trodde aldrig att man kunde bli så tagen men med alla mina hormoner i kroppen så var det kanske inte så konstigt. Fick rusa ut på toaletten och böla ifred kunde liksom inte sluta. Min BM kom ut till mig och klappade mig snällt på ryggen och tröstade mig med att hon gråtit på så många förlossningar. Det sköna i allt var att jag grät inte av rädsla snarare utan snarare av lycka för föräldrarna. 

Nästa vecka ska vi prata om tiden efter födseln.

Nu blir det dax för mys i soffan och kolla film♥!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0